De manier van communiceren binnen bedrijven is erg aan het veranderen. Dit komt voornamelijk doordat bedrijven beginnen te beseffen hoe kostbaar de werknemers binnen het bedrijf zijn. De werknemers zorgen voor het beeld van de onderneming naar de buitenwereld toe. De werknemers hebben klantencontact en brengen zo het merk/bedrijf naar de klant toe.
Het wordt voor bedrijven steeds belangrijker om goed te communiceren met de werknemers. De werknemers zijn namelijk het visitekaartje van de onderneming. Maar er is nog steeds veel eenzijdigheid in het communiceren naar de werknemers toe, er is vaak weinig inbreng voor eigen ideeën van de werknemers. Terwijl deze juist dagelijks met de werkzaamheden bezig zijn en meer valkuilen en verbeteringen tegenkomen. Maar doordat er tegenwoordig door bedrijven veel gebruik gemaakt wordt van zzp’ers en freelancers verminderd de communicatie.
Maar goed communiceren binnen een bedrijf blijft lastig en helemaal om dit in één keer helemaal om te gooien. Dit lukt vaak niet alleen en je valt snel weer terug in je oude patroon van managen. Om hier gemakkelijker mee om te gaan is het mogelijk een communicatietraining te volgen. In deze training leer je omgaan met situaties die je dagelijks tegenkomt op de werkvloer.